CD&V jaagt consument op kosten [+video]

Door Michael Freilich op 25 september 2020, over deze onderwerpen: In de Pers

Langer dan 2,5 minuten telefonisch in wacht? CD&V wil telecombedrijven hiervoor bestraffen met boetes tot 50.000 euro!

Betere consumentenzorg, absoluut! Maar dit gaat er ver over. Binnenkort dan ook boetes voor wachtrijen bij bakker en beenhouwer?

Mijn kritiek op dit wetsvoorstel krijgt ook bijval in de krant De Standaard. De cijfers spreken voor zich: 80% van de klanten wordt geholpen binnen de minuut en 90% binnen de 2,5 minuten.
Trouwens, wanneer blijkt dat operatoren systematisch steken laten vallen dan kan het BIPT nu al financiële sancties opleggen. Met andere woorden, dergelijke wetgeving zal de consument niet ten goede komen en enkel op kosten jagen. Bekijk mijn tussenkomst in de commissie Economie:

 

Foto-album

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is