Pakjesbedeling: bpost verhoogt tarieven én verlaagt service!

Door Michael Freilich op 20 november 2020

Hoe is het toch mogelijk, bpost heeft vandaag aangekondigd dat het voor zakelijke klanten een toeslag van 1 euro per pakje zal aanrekenen. Terzelfdertijd laat het overheidsbedrijf weten dat een deel van de klanten zijn of haar pakje zelf moet gaan ophalen in een afhaalpunt.

Aangezien ik het dossier 'post' opvolg voor N-VA heb ik verschillende vragen ingediend aan de bevoegde minister. Volgende week verwacht ik daar dan ook concrete antwoorden op want dit lijkt op inschattingsfouten van het management:

- Is er een optie om kwetsbaren, ouderen en mensen in quarantaine alsnog te helpen met een bedeling aan huis? Hoe kan men die mensen nu aan hun lot overlaten?

- Wat met postbodes die niet aanbellen en het pakje gewoon voor de deur of in de inkomhal plaatsen. Ik heb daar de voorbije dagen zelf al 2 keer mee te maken had.

- Gezien de sluiting van de winkels, verkopen veel handelaars verplicht via het internet. Dan is het toch extra zuur dat een 'overheidsbedrijf' hen in tijden van miserie extra doet betalen. Welk is uw boodschap naar die mensen toe? Zal u de post vragen om deze verhoging terug te draaien?

- Geldt de prijsverhoging voor ALLE professionele klanten van de post waaronder de grote retailers zoals Amazon? In het verleden bleek dat enkel de kleine particulier extra moest betalen. Kan u bevestigen dat er van discriminatie geen sprake is in deze.

Klachtenformulier

Tot slot nodig ik iedereen uit om via de website van bpost het klachtenformulier hierover in te vullen.


Maak uw keuze:

  • De postbode heeft niet aangebeld
  • De postbode heeft aangebeld, maar niet gewacht
  • De postbode heeft geen afwezigheidsbericht achtergelaten

https://www.bpost.be/nl/formulieren/postbode

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is